Lekker druk en heerlijk genieten! - Reisverslag uit Bangalore, India van Melinda Nistelrooij - WaarBenJij.nu Lekker druk en heerlijk genieten! - Reisverslag uit Bangalore, India van Melinda Nistelrooij - WaarBenJij.nu

Lekker druk en heerlijk genieten!

Door: Melinda van Nistelrooij

Blijf op de hoogte en volg Melinda

22 Mei 2017 | India, Bangalore

Mijn laatste drie weken in India zijn nu officieel ingegaan. Tijdens mijn laatste weken zal ik les blijven geven, het plantenproject doorzetten en mijn laatste twee opdrachten afmaken. Ondertussen zijn de voorbereidingen voor de rest van mijn studie in Nederland al vol in gang. Afgelopen week hebben we te horen gekregen waar we stage gaan lopen. Ik heb mijn stage zelf geregeld, maar het was toch heel fijn om het zwart op wit bevestigd te zien. Ik heb nu al veel zin in mijn lio-stage.

Maar zo ver is het nog niet. Het lesgeven gaat hier natuurlijk gewoon door en dus blijf ik daar tot op mijn laatste dag gewoon mee door gaan. Ook blijf ik samen met mijn college’s en de vrouwen van LR Nagar plantenpotten maken waarin we groentes in het groeien zijn.

Afgelopen week hebben we ook een deel van een zomerkamp georganiseerd. In de vakantieperiode vinden er op de universiteit zomerkampen plaats. Vaak komen daar kinderen uit de andere staten van India. Deze week ging het om 70 jongeren uit Kerala. We hebben een quiz gehouden over Nederland en hebben daarna allerlei sportactiviteiten met ze gedaan. Het was ontzettend vermoeiend en stressvol om het allemaal te regelen, maar die energie heb ik uiteindelijk weer terug gekregen. De jongeren waren zo enthousiast en gezellig dat het helemaal niet meer uit maakte.

Op zaterdag hebben we met de hele groep de metro naar Cubbon park gepakt. Van daar uit zijn we naar een science museum gelopen. En waar maak je een biologiedocent nu gelukkig mee? Juist ja, een paar tienermeiden door het museum trekken en ze van alles en nog wat uitleggen. De meiden vonden het gelukkig ook erg leuk en interessant. In de middag hebben we in het park geluncht. Daarna was er nog een klein beetje tijd over om een spelletje te spelen voordat ze weer terug naar Kerala moesten. We hadden levend stratego voorbereid, maar daar was helaas niet genoeg tijd voor. Dus hebben we een ander spel gespeeld.

De afgelopen tien dagen waren ontzettend druk en vermoeiend, maar het is het allemaal waard geweest. Ik heb ook ontzettend kunnen genieten van de mensen om me heen en de gezelligheid en tevredenheid die ze uitstraalden.

Ik heb ook een ander doel af kunnen strepen: Zelf tuktuk rijden!

  • 23 Mei 2017 - 08:08

    Kees-Jan:

    Je klinkt alsof je er al jaren woont en werkt en dat is erg leuk om te lezen! Goede reis terug.
    PS waar zijn de foto´s van de TukTuk? ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melinda

Actief sinds 20 Dec. 2016
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 86869

Voorgaande reizen:

14 Februari 2017 - 09 Juni 2017

Bengaluru, India

Landen bezocht: