De tweede week - Reisverslag uit Bangalore, India van Melinda Nistelrooij - WaarBenJij.nu De tweede week - Reisverslag uit Bangalore, India van Melinda Nistelrooij - WaarBenJij.nu

De tweede week

Door: Melinda van Nistelrooij

Blijf op de hoogte en volg Melinda

26 Februari 2017 | India, Bangalore

Het is nu even geweest sinds mijn laatste upload en dat komt doordat ik de afgelopen dagen erg ziek ben geweest. Ik denk dat het eten van dinsdag bij mij een beetje verkeerd gevallen is en daar heb ik tot en met vrijdag last van gehad. Sinds gisteren gaat het eigenlijk weer goed en ben ik er ook al even uit geweest.

Gelukkig heb ik afgelopen week ook allerlei (leuke) dingen mee mogen maken. Vorige week zondag is een van onze docenten van de HAN aangekomen in Bangalore. In de middag hebben wij hem bij de bushalte opgehaald. Wij wilden er erg graag uit en hebben besloten om naar de Botanische tuinen 'Lalbag' te gaan. Dit was naar mijn verbazing een stuk minder kleurrijk dan ik had verwacht. De tuinen boden wel een rustige plek weg van de drukke stad.

Op maandag zijn we weer naar de sloppenwijk gegaan. We zijn nu ook langs verschillende scholen gegaan. Je wordt daar echt met open armen ontvangen, zowel door de leraren als door de docenten. Wanneer er iemand in het deurgat verschijnt staan de leerlingen op en begroeten ze deze persoon. Zodra er weer iemand komt kijken doen ze dit weer opnieuw. We hebben met een van de klassen zelfs de Engelse versie van 'Hoofd, schouders, knie en teen' gezongen. Dit was erg grappig en leuk om te doen.

Op woensdag hebben wij een spel gespeeld om in gesprek te gaan over onderwijs met een aantal Indiase studenten. Het is interessant om te horen waar wij in onze waarden van elkaar verschillen. Vaak was wel de conclusie dat de verschillen ook te wijten zijn aan de verschillen tussen de landen.

Op donderdag zijn wij naar het immigratiebureau gegaan voor een politieregistratie. Dit zou de hele dag kunnen duren werd ons gezegd. Dit heeft uiteindelijk ongeveer 3 a 4 uur geduurd.

De rest van de week heb ik op bed uit liggen zieken. Inmiddels voel ik mij dus weer helemaal beter en kan ik er de komende week weer flink tegenaan.

  • 26 Februari 2017 - 15:23

    Kees-Jan:

    Hoi,
    Wees dus voorzichtig met wat je eet. Geen salades, zelfs geen stukje sla, als het niet gewassen is met water uit een fles. Vlees alleen eten als het door-en-door gaar is, geen ijs oid eten dat niet uit een papiertje komt. Wees echt streng voor jezelf.
    Tip: drink iedere dag Coca-Cola, het liefste waar geen prik meer in zit. Mij helpt dat altijd en ik hoorde van andere studenten dat deze tip ook bij hen helpt. Geef het de anderen ook door.
    Sterkte!
    Kees-Jan

Tags: Ziek, School, Tuinen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melinda

Actief sinds 20 Dec. 2016
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 86884

Voorgaande reizen:

14 Februari 2017 - 09 Juni 2017

Bengaluru, India

Landen bezocht: